طرح کتابخانی
🌺🌺🌺
معرفی کتاب

کتاب تو شهید نمی شوی

🔸️تهیه شده در واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نشر معارف

🔹️حیات جاودانه شهید مدافع حرم محمودرضا بیضائی به روایت برادر 

تعداد صفحات : ۱۵۲

بخشی از متن کتاب : 

خودشکنی مثل آب خوردن


محمودرضا شکسته بود خودش را و به راحتی می شکست خودش را. در این خصوصیت اخلاقی در اوج بود. بدون اغراق می گویم که به جز مقابل دشمن و آدم‌های زورگو ، مقابل همه بندگان خدا اینجور بود؛ افتاده و متواضع و بی ادعا. آنقدر تمرین کرده بود که خودشکنی برایش آسان شده بود. وقتی اولین بار بعد از حدود ۲۰ سال مربی کاراته استاد علی برپور را که سال ۱۳۷۰ با هم پیش ایشان تعلیم می دیدیم ملاقات کرد، خم شد و دست ایشان را بوسید؛ کاری که هیچ وقت من برای مربیانم نکرده بودم. حتی در برخورد با مردم عادی که شاید سلوک بسیجی اش را قبول نداشتند هم همینطور متواضع بود. اوایل دوره پاسداری اش در تهران، از این جور برخورد هایش با مردم، زیاد تعریف می‌کرد؛ برخوردهایی که موجب علاقه‌مندی مردم به محمودرضا می شد.
محمودرضا در حد خودش حق مجاهدت و کار برای انقلاب را ادا کرد و رفت. من اعتقاد دارم شهادتش مزد پرکاری اش بود. بعد از شهادتش دو بار به پادگان محل کارش در تهران رفتم. با یکی از همکارانش به اتاقی که کمد وسایل شخصی محمودرضا در آن بود رفتیم. روی کمدش این جمله از امام خامنه‌ای را با فونت درشت تایپ کرده و چسبانده بود:《در جمهوری اسلامی هر جا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است》. 

🌺🌺🌺

#شهید_محمودرضا_بیضائی